Markenproblem für DIGG?


Hat DIGG.com, eines der weltweit renommiertesten Vorzeigeprojekte im Bereich User Generated Content, ein Markenproblem?

DIGG wurde von der der Digg Inc. aus San Fransisco beim US Patent & Trademark Office als Marke (Serial Number: 78542038) in den Nizzaklassen 41 und 42 angemeldet.
Die Marke beansprucht Schutz für die nachfolgenden Dienstleistungen:

41: Providing online news and information in the field of technology, namely, computer games and computer enhancements for games
42: Providing online news and information in the field of technology, namely, computer software and hardware; providing customized online web pages featuring user defined information, which includes search engines and online links to other websites.

Gegen diese Marke wurde jetzt von der Lucasart Entertainment Company auf Basis der prioritätsälteren Marke THE DIG (Registernummer: 2018166) Widerspruch erhoben.

Aber auch wenn der DIGG Marke tatsächlich die Eintragung verweigert würde, das eigentliche Kerngeschäft ist durch eine weitere Markenanmeldung abgesichert.
Unter der Serial Number 78824227 beansprucht eine gleichnamige Marke der Digg Inc. Schutz für:

41: providing online news, information, and public commentary; electronic publishing services, namely, publication of text and graphics based on voting results of online users
42: providing customized online webpages featuring user defined information.

Quellen: Trademark Blog, USPTO

JuraBlogs - Die Welt juristischer Blogs

Please wait

Did you enjoy this post? Why not leave a comment below and continue the conversation, or subscribe to my feed and get articles like this delivered automatically to your feed reader.

Comments

No comments yet.

Leave a comment

(required)

(required)